lördag 7 januari 2012

Presentation


Jag som kommer driva denna blogg heter Moa !
Jag är 12 år snart 13 i februari ,jag har ridit i 6-7 år .
Jag bor en liten bit untanför örebro, mitt intresse är hästar!


Nu tar vi min story..När jag var liten så började mitt hästintresse lite runt omkring. Min faster hade hästar,min syster det är väl där det kommer ifrån.
När jag gick i 1-2:an så började jag rida min storasysters ponny Zitron på söndagarna ,vi tränade och red ut och hade allmänt roligt tillsammans.
En dag så sa min syster att när jag hade tränat lite mer så skulle vi få tävla !
Jag vart verkligen superglad ! Så började våran första riktiga hoppträning,vi tränade studs, och en bana .
Våran första tävling var en pay and jump på hallsbergsridklubb vi hoppade 60 cm och 70 cm. Jag var pirrig ,men det gick hur bra som helst ! Vi nollade båda rundorna,min duktiga Zitron.
Sen tävlade vi två till pay and jumper ,sen tävlade vi division 3 med Viby rid och körsällskap.
Vi vägrade tyvär ut oss ,men det var första rundan på 80 cm vi hoppade och det var en smäckhet dag,trötta ryttare och hästar och tre ambulanser fick anlända.
Men sen när vi precis skulle åka hem ropade speakern "på tredje plats har vi hemmalaget viby rid och körsällskap" !
Vi vart överlyckiga ,inte hade vi trott att vi skulle bli placerade för det var bara 1-2 som nollade !
Sen hoppade vi haloween hoppning ,clear round i örsta och KM i hoppning och dressyr.
Mer än så han vi inte ,vetrinären kollade på zitron och såg att hon hade astma,jag vart helt förstörd.
Vi skulle ju hoppa ,tävla dressyr ,åka på ridläger och uppleva massor utav mer.
Men där hade hoppet blåst bort..
Nu brukar jag åka ut till henne så rider vi ut på lungna turer,och bara har det bra . Men någonstans där inne finns den taggade bus blicken i hennes ögon ♥



















































Bild 1 : Hoppträning
Bild 2: puss ♥
bild 3: KM hopp
bild 4: första pay and jump
bild 5: andra pay and jump
bild 6: haloweenhoppning

/ Moa ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar