tisdag 17 januari 2012

Maple Leaf ♥

Först åkte vi in till Karlsdal och så mötte jag Viktoria där (min kusin)
Hon sa att jag skulle rida Maple ,jag ba jaha vem är det ?
Så gick vi och kollade vem det var. 
En kraftig mörkbrun häst som stod i en spilta lite rund om magen men efter jullovet får man vara det ;)
Så gick vi in till henne och hälsade lite sådär .Sen började jag borsta hon var inte så smutsig,men sen så sadlade jag.
Viktoria sa att hon var känslig i munnen för att någon hade spänt fast grimskaftet i bett ringen så hon hade nästan slitit sönder munnen ..
Men vi tog det lugnt jag gjorde cirklar i pannan och då gick det super hon gapade av sig själv, duktig ponny !
Sen satte jag på snodden och så ledde vi ut hästarna på stallplanen. Där mötte vi ridläraren och hon kolla så allt stämde sen ledde vi hästarna till ridhuset .
Vi började med att skritta , och göra volter.
Eftersom hästarna hade haft jullov och ridskolan startade igår så var dom jätte pigga !
Två hästar galopperade för fullt och en ryttare ramlade av och hästarna var rädda för nästan allt !
Men inte Maple hon var jätte snäll men hon var stark!
Sen fick vi trava över fyra bommar som låg två och två med ca 6 meters avstånd , där i mellan skulle vi bryta av till skritt några steg och sedan trava igen.
Det gick hur bra som helst fast som sagt var hon stark men det gick bra !
Sen skulle vi trava på en volt och flytta ut bakdelen medan bogen skulle var lite inåt ,nästan som skänkelvikningar . 
Det var lite knepigt men jag fick till det ganska bra.
Sen skulle vi galoppera på volten först tog vi 5 galopp språng sen skritt igen sen 10 st osv.
Och så slutade vi med skritt :)
Karolina sa att jag var jätte duktig och att det syntes att jag hade ridit länge :)
Det vart inga bilder eftersom hästarna var så stirriga. 
Nästa gång ska ska ha Maple igen , det blir kul !
Maple Leaf ♥
 


1 kommentar:

  1. Marléne Eriksson17 januari 2012 kl. 11:13

    Du var sååå duktig och Maple passar dig perfekt <3
    Kram

    SvaraRadera