lördag 14 januari 2012

my number one

Tjenare , Tjenare !
Igår åkte jag till pappa,sen kom Sandra . Mötte henne vid bussen kl 15.20 sen gick vi till ÖoB.
Sen var vi hos min pappa och typ satt vid datan och spelade spel.Sen sov vi.
På morgonen vid kl 09.30 vaknade vi och så kollade vi på TV och så . Vid kl 11.00 var vi på väg till Zitron .
Först så tog vi in Zitron och så borstade vi henne , gud vad hon fällde ! och jag som skulle rida barbacka ..
Men sen tränsade jag henne och så gick vi upp till paddocken men det var jätte hårt där så vi bestämde oss för att ta en skön tur istället. Men när jag skulle sitta upp på henne tog jag för mycket sats och så landade jag på andra sidan av henne ,haha, det bästa var att sandra fick bild på det också !
Sen red vi iväg till skogen skrittade lite tog lite bilder sen vidare till gärdet, men där var det också hårt så vi red vidare . Sen red sandra i typ 20 minuter sen bytte vi tillbaka .
En sträcka så galopperade vi lite ,gud vad härligt det var har inte galopperat på henne sen ett halvår  !
Sen stegrade vi lite : )
Efter att jag hade ridit klart henne så mockade vi Zitrons box sen kom syster för vi skulle rida tillsammans på gärdet på storhästarna : )
Så jag tog in Airborne och tog av täcket och borstade sen sadla,tränsa och så var det bara att hoppa upp.
Vi red över vägen till gärdet och så skrittade vi lite och så gjorde jag halter och ryggningar så att hon skulle lyssna på mig eftersom hon är lite pigg .
Sen travade jag ganska mycket ,men det är bara bra så att hon får springa av sig .
Sen fick jag rida min systers häst Calista ! jag skrittade och travade lite sen testade jag hennes ökade trav ,hon travar verkligen som en riktig dressyrhäst ! en sån där flygande ökad trav . Underbart !
Sen vid andra försöket så landade hon i galopp och då fortsatte jag bara galoppera : )
Sen skrittade vi av en ganska lång bit runt gärdet och så red vi över vägen och fixade hästarna och släppte ut dom :)
Sen fixade vi lunch-hö och morgon och kvälls påsar .
haha sen klättrade en katt upp på foderbordet och det är bara som en platta på två tunnor ,sen råkade jag komma i mot honom så han ramlade ner x)
Sen kom pappa så åkte vi hem åt mat duschade och nu kommer det bilder !

 / Moa !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar